piątek, 2 sierpnia 2013

Marchwiak

Mój przyszły mąż, uwielbia słodkości. Pewnego dnia po długich nieowocnych poszukiwaniach, czegokolwiek słodkiego w szafkach, postanowił upiec coś sam. 
Smakiem jego dzieciństwa jest Marchwiak, i stąd wybór padł na ten wypiek. 
Ciasto wyszło, pyszne. Składników nie trzeba wiele, a przede wszystkim wszystko zazwyczaj jest w domu. Gorzej było ze sprzątaniem po tych wypiekach bo, narzeczony poprosił o pomoc, a wyszło na to że ja wszystko posprzątałam a on zapytał czy mi pomóc jak już wszystko było pomyte :D ale wcale mnie to nie dziwi....


Składniki:

4 jajka
2 szklanki mąki
2 szklanki startej marchewki
2,5 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1,5 łyżeczki sody
1 i 1/4 szklanka oleju
1 szklanka cukru

Dodatkowo:

Polewa Czekoladowa



Przygotowanie:

Żółtka ucieramy z cukrem.
Dodajemy stopniowo wszystkie składniki(prócz białek), mieszając na małych obrotach.
Białka ubijamy na pianę i łączymy z resztą.
Wykładamy na blaszkę i wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 50 minut w temp. 180 stopni.


Można polać górę polewą czekoladową lub roztopioną czekoladą. 


Łatwe do zrobienia i bardzo smaczne :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz