czwartek, 21 listopada 2013

Wyprawka- Łóżeczko, kocyki itp.

Kolejna część z serii wyprawek dla maluszka.
Tym razem o wszystkim tym co przyda się by zapewnić maluszkowi dobry sen.


Wyprawka- Łóżeczko


Łóżeczek na rynku jest całe mnóstwo.
Jasne, ciemne, kolorowe.
Z wyjmowanymi szczebelkami, z opuszczanym bokiem, z szufladą lub bez.
Jakie komu się widzi takie kupuje.

Na temat szczebelków nie dyskutuję, bo ja sobie chwalę, że młody wchodzi i wychodzi kiedy chce, ale wiem, że są dzieci które nadużywają tej swobody. Tak więc temat bardzo indywidualny.
Co do szuflady. Ja nie chciałam (myślałam że mebli przecież mam dość) ale mam i sobie chwalę, bo trzymam sobie w niej rzeczy małego.

Rozmiar łóżeczka, bez znaczenia. Jeśli się nie mylę to są dwa. 
Standardowe 120cm X 60 cm
albo większe które zwykle można zamieniać na łóżko dla starszaka.

Każdy wybierze co mu się podoba bo wzorów jest bardzo dużo.

Co jeszcze się przyda:
  • Materacyk w odpowiednim rozmiarze.
Zawsze warto kupić nowy, ponieważ materac odkszatałca się do pozycji dziecka, a taki "wyleżany", może szkodzić, zamiast służyć.
 
  • Kocyki-
Dwa koniecznie żeby były na zmianę.
Ja miałam cztery, 3 małe i jeden duży a też używałam wszystkich.
Jeden był na stałe w wózku, inny w łóżeczku, a duży często na podłodze kiedy maluszek się bawił.
Myślę, że takie kocykowe minimum to 2 małe i jeden duży.
Pamiętajmy o tym, że niemowlę wygodniej przykryć mięciutkim kocykiem zamiast dużą kołderką (na to przyjdzie czas)




  • Pościel dla dzidziusia-
2 elementowa, 5 elementowa, a nawet 15 elementowa a wzorów pełen wachlarz.

Kołderka nie przyda się od zaraz. Poduszka raczej też nie. 
Ochraniacz też jest kwestią indywidualną. Mój syn raczej się nie obijał o szczebelki ale muszę przyznać że ochraniacz dodaje dziecięcemu łóżeczku uroku :)
Znam też mamusie, których dzieci w pełni wykorzystały funkcjonalność ochraniacza, więc warto kupić, ale sądzę że na początek jeden wystarczy.
Kupiłam poduszkę i kołderkę odrazu, ponieważ zakupy robiłam w internecie i taniej wychodził komplet wkładów i poszewek z ochraniaczami. Poduszkę zaczęłam używać jak mały miał 3 msc a kołderka do roku czekała w worku próżniowym. Dopiero teraz się sprawdza.
Pościel do wózka?- miałam i używałam ale rzadko, gdybym nie miała to też bym sobie poradziła.
Koronkowa podusia ładnie się prezentuje a kołderkę częściej używa się "pod dupcię" niż do okrycia, bo kołderka nie otuli tak fajnie dziecka jak kocyk.
Można zaliczyć do zbędnych, ale koszt 4elementowej pościeli do wózka można nabyć w cenie nawet 40zł, więc też nie dużo.

Jeśli chodzi o poszewki, to koniecznie po dwa komplety.
Zdarza się że pieluszka przepuści, albo mocniej się uleje i trzeba prać na bieżąco, więc druga na zmianę jest konieczna.

Prześcieradła - starczą dwa. Najlepiej z gumką żeby nie zjeżdżały, a do kompletu wkład chroniący przed przemakaniem (ceratka do łóżeczka), u nas nie raz uratował materac :)

  • Rożek-
Napewno się przyda, tym bardziej że malusie noworodki lubią być "ściśnięte", wtedy czują się bezpieczniej.
Jeden wystarczy zdecydowanie.
Rożek przyda się też na noc, wtedy dziecko się nie odkryje a na rożek można dać jeszcze kocyk.
Oczywiście spanie w rożku to kwestia kilku pierwszych miesięcy, potem już malutkie nóżki, nie będą zadowolone, że jest ciasno :)


  • Śpiworek-
Dobra alternatywa dla malca który już ma za ciasno w rożku, a często się odkrywa. Zwłaszcza jeśli noce są zimne. Ważne aby był wygodnie odpinany i nie sprawiał kłopotu przy przebieraniu w nocy zaspanego dziecka.
  • Baldachim- 
Ładnie wygląda,szczególnie jeśli łóżeczko stoi w pokoju dziecka albo specjalnie przygotowanym do tego kąciku. Jeśli chodzi o przydatność to niestety jest zerowa. Zbieracz kurzu poprostu.
Jeśli jednak zdecydujemy się na estetykę to pamiętajmy o tym aby często czyścić te podatne na kurz miejsca.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz